::Pages::

14 June 2011

Perjalanan masuk bakul angkat sendiri

Aku berjalan dan terus berjalan .. dan terus berjalan ..

Ketika itu aku berjalan dalam keadaan yang sungguh bahagia . Dikelilingi sahabat-sahabat tersayang diiringi gelak ketawa.

Aku lupa akan segala masalah yang terjadi dan yang bakal terjadi secara diam-diam tanpa sedar.


Tiba-tiba, kakiku tersadung .. 
Ouch !! sakitnya.....


Tersedar dari lamunan fantasi.

Rupa-rupanya cabaran semakin hari semakin menghampiri aku .
Dengan itu , aku perlu bersedia . Bersedia dengan apa jua kemungkinan .

Apabila aku telah memasuki bakul yang dipenuhi dengan timbunan barang , aku perlu berusaha untuk bangun dan mengangkat bakul itu dengan mengerah seluruh tenagaku .

Sakit . Memang terasa . Agak mustahil bagi akal logikku sendiri .Namun perlu aku tepis keraguanku itu kerana tiada yang mustahil dengan berpegang padaNYA ...

Dari situ , Aku akan mengubah pemikiran berat masyarakat bahawa tiada apa yang mustahil untuk mengecap kejayaan yang hakiki dengan bantuan IMAN yang terserap di dada .

Tiada apa yang mustahil bagi Allah ...


1 comment: